یزدفردا: دبیر اجرایی طرح بزرگ بالندگی «چهار هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان‌ چهار هزار شهید استان یزد» از ثبت‌نام چهار هزار و ۴۶۶ نفر در این طرح تاکنون خبر داد و گفت: امروز این طرح به عنوان الگو در کشور مطرح شده است.

به گزارش یزدفردا: روح الله مطهریان، دبیر اجرایی طرح 4000 شهید 4000 حافظروح‌الله مطهریان، دبیر اجرایی طرح بالندگی «چهار هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان‌های چهار هزار شهید استان یزد» در جریان گردهمایی مدیران و مربیان فعال این طرح گفت، با ارائه گزارشی از ۳۸۰ روز پر فروغ در محضر قرآن و شهدا گفت: ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ نخستین روز فرایند اجرایی این طرح بود و اکنون یک‌سال و هشت ماه از شروع و تدوین طرح و جلسات متعدد آن گذشته است و امروز شاهد آن هستیم که این طرح به‌عنوان الگو در کشور مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: آنچه این طرح را متمایز کرده، یار معنوی و ارتباط حافظ با یک شهید است که از طرف استاندار مطرح شد و خوشبختانه در این مدت در مواردی که به ما رسیده، حافظ ارتباط معنوی خوبی با شهید داشته و اینکه عنوان می‌شود «شهدا زنده‌اند» شعار نیست.

مطهریان با ارائه گزارشی از وضعیت ثبت‌نام‌های طرح تاکنون گفت: چهار هزار و ۴۶۶ نفر در طرح ثبت‌نام کردند که سه هزار و ۷۴۵ نفر بانو و ۷۲۱ مرد هستند، از این تعداد سه هزار و ۳۳۹ نفر کلاس‌بندی شده و ۳۰۷۰ نفر حضور و غیاب شده‌اند و به عنوان حافظان فعال آماده به آزمون هستند.

وی تعداد مؤسسات، شهرها و مربیان فعال در این طرح را به ترتیب ۵۳ مؤسسه، ۱۶ شهر و ۲۳۲ مربی اعلام کرد و یزد، مهریز و اشکذر را به‌عنوان شهرهای برتر از لحاظ تعداد قرآن‌آموز فعال برشمرد و افزود: مهد قرآن حضرت جوادالائمه(ع)، بوتراب(ع) یزد و بهار دلها بفروئیه به عنوان مؤسسات برتر از لحاظ تعداد قرآن‌آموز فعال هستند.

مطهریان؛ عاطفه کارگر شورکی، زینب السادات خدایی و بتول حیدری را سه مربی برتر به لحاظ تعداد قرآن‌آموز اعلام کرد و ادامه داد: یزد، بفروئیه و مهریز شهرهای برتر و مهد قرآن حضرت جوادالائمه(ع) یزد، بهار دلها بفروئیه و بوتراب(ع) یزد مؤسسات برتر و عاطفه کارگر شورکی، معصومه زحمتکش سردوراهی و محبوبه شایق مربیان برتر از لحاظ تعداد آزمون‌ها در این طرح هستند. همچنین مؤسسه بوتراب(ع) یزد به عنوان مؤسسه دقیق و نکته‌بین، مؤسسه بهار دلها بفروئیه به عنوان مؤسسه فراتر از انتظار و مهد قرآن حضرت صاحب العصر(عج) مهریز به عنوان مؤسسه دارای پیشرفت چشمگیر در کوتاه مدت معرفی شدند.

دبیر اجرایی طرح «۴۰۰۰ حافظ ۴۰۰۰ شهید استان یزد» تعداد کلاس‌های فعال تاکنون را ۵۹۳ کلاس، تعداد جلسات برگزار شده را ۲۳ هزار و ۷۶۵ جلسه و میانگین اجزای حفظ شده را ۶ جزء اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۸۲۱ نفر در آزمون‌های اجزای مختلف شرکت کردند و ۵۳ درصد قبول شده‌اند.

وی با اشاره به طرح «تشویقی و حمایتی از مربیان» گفت: در راستای تشویق، حمایت و ارج نهادن به مربیان فعال در این طرح، طبق ضوابط تعیین شده می‌توانند در آزمون‌های مربوطه شرکت و در صورت قبولی از مبالغ تشویقی معین شده استفاده کنند.

مطهریان، ایجاد زمینه‌ انس با قرآن برای اقشار مختلف جامعه و عمل به تعالیم انسان‌ساز قرآن از طریق آموزش و تربیت ۴۰۰۰ حافظ کل قرآن کریم در افق ۱۴۰۴ در استان یزد و طراحی مدل اجرایی برای الگوبرداری سایر استان‌ها در جهت اجرای این طرح در سراسر کشور را از اهداف کلی این طرح برشمرد.

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا